onsdag, oktober 17, 2012

Höst ger tröst

Men ändå inte...

Om du ser så sker det mer än om du bara tittar
Om du lyssnar sker det mer än om du bara hör
Om du talar sker det mer än om du bara pratar

Ändå är det så lätt att glömma.

Idag var jag med maken på provtagning, igen.
Det provas och det prövas och det förändras och det hålls på.
Nu sover han igen och igen och igen och igen...
Men enligt försäkringskassan är han arbetsför, så då är han väl det.
När en människa med hög arbetsmoral inte orkar vara vaken mer än 4-5 timmar/dygn, så kan även jag, som är novis, räkna ut att mannen är sjuk!
Åh, jag blir så förbannad!!! Men det är så svårt veta vart jag ska rikta ilskan jag bär på.

Nåja, nog nu

MrsI

"för sådan är moralen
i den svenska jämmerdalen"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar