söndag, oktober 07, 2012

Söndag hela dagen lååååång

Av olika skäl blev min söndagspyssla inställd. Hade stora planer på att formatera om komposten. Tyvärr har änglarna haft pisstävling mest hela dagen, för det har inte varit uppehåll mer än en kvart åt gången.
Nåja, det ska väl inte skyllas enbart på det.
Själv hade jag lite besvär i kroppen, vilket gör mig närapå orörlig.
Därför blev det några vilostunder i bingen, vilket var bra ändå.
Har lite problem med att lägga mig ner när det behövs, har en äggklocka som borde påminna mig när det är dags att resa mig från stolen och göra något annat i en kvart men någon måste ju dra upp fjädern också. Dessutom finns ju alarm på allehanda ting i hemmet, så det bör gå att fixa sängvilningstid också. Tänk att det ska vara så förbenat svårt att man måste schemalägga sånt som är bra för både kropp och själ.
Nåja, idag hade jag tänkt att ställa iordning nya komposthållaren. Och lyfta över det översta från gammelkomposten för att komma åt den fina jorden som ligger underst. Så det blev alltså inte av...
Men imorgon, kanske...

MrsI

"Jämtgubben sitter upp i Åre och fryser
han är förkyld och bara hostar och nyser.
Han har fått inflammation
och kan ej ta en enda ton.
Dragspelets toner kan han nu inte höra
snuvan så svår har slagit lock för hans öra.
Han kan inte sjunga alls
men ropar med sin hesa hals:
Nu vill jag ha medicin medicin..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar