tisdag, maj 04, 2010

elegi över tisdagen

Idag är en dag bland alla andra dagar. Har varit på okulärbesiktning av intima kroppsdelar. Ingen av er, jag lovar, är intresserad av detta. Tycker dock att det är värt att nämna, om inte annat så för min egen del. Så det så! Ibland måste man genomgå bilbesiktning och ibland ....besiktning.
Dagen driver mig till överdriven trötthet. Åh, denna vår! Varför bjuder den inte på livsgjutelse och skapelselusta utan enbart djurisk trötthet och otvivelaktig vånda? Så mycket jag borde göra, så mycket jag vill göra, och så lite jag orkar göra. Det känns att tiden sakta men säkert håller på att komma ikapp mig. Ja du Sebbe, inte kunde du veta hur ledsen man kan bli när någon lämnar en. Hoppas du i din himmel kan känna att du är och alltid varit älskad av oss som blev över här på marken. Att jag sitter här och skriver strunt ska du inte bry dig i, det är bara nåt lattjo jag pysslar med ett slag. Jag har kvar dina gamla bloggar och läser de ibland. Funderar på att lägga ut några avsnitt här. Det kan väl inte skada?
Jaha, nu blev det några ord till honom ändå. Hade tänkt att han inte skulle förekomma här, för min del. Men så blev det inte... Ja, det blir dagsformen som avgör.
Jag har många tankar hos andra jag älskar. Säger som Sebbe sa: -Ni vet vilka ni är!
Alla har sitt lilla utrymme hos mig. Skrattar milt för mig själv när jag ser tillbaka på mitt hittillsvarande liv. Ganska upp och ganska ner. Det är nog som det ska...
Nog för nu.


"låt den du älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt"
I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar