söndag, juli 11, 2010

Phew

Då var det avklarat! Alltså röstandet i den så omtalade Svensktoppen.
Nåja, så häftigt var det inte. Inte som jag minns det och drömde om i alla fall. Först och främst så är det inte många låtar som jag överhuvudtaget skulle valt att lyssna på. Därför blev det svårt att välja ut tre stycken att placera på listan. Det var med nöd och näppe det gick att få ihop dem. Det fanns inga möjligheter i världen att det på något sätt skulle bli konkurrens mellan låtarna och därför svårt att välja. Nej, tvärtom så fick jag försöka hitta tre låtar som inte var alltför gräsliga.
Så gick det alltså till när jag gjort min plikt.
Återkommer med mer information nästa söndag. Troligtvis...

Minns min mammas ord när jag var ung.
-Nog gjordes det bättre musik förr.

Jag blir förskräckt att tanken faktiskt slagit mig med, nu när jag är i den åldern hon var i när hon sade det.

"så gick det till när farfar var ung
farfar var ung,
ja farfar var ung"

Mrs I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar