söndag, juli 18, 2010

sång för de svikna

Så, nu är veckans ansvarsfulla åtagande utfört. Andra veckan jag får delta i juryn för anrika Svensktoppen. Jag måste medge att det inte är så häftigt som jag drömde om. Idag var det närmare ett måste - till saken hör att jag inte är en trogen anhängare av måsten - men jag blev ändå lite förtjust, när jag plötsligt via internetradion i köket får höra Ola Magnell sjunga. Lever han? är min första tanke, alltmedan strykjärnet fräser mot bomullen. Jag tycker det passade bra att stryka tvätt samtidigt som jag lyssnar på programmet. På grund av platsbrist så sker mycket av klädvården just i köket.
Jo, han lever fick jag förstå. Men karln har haft en hjärtinfarkt! Det fick jag veta på Internet. Detta fantastiska Internet. Han sjunger i samma goda Magnellanda som alltid, trots att det är länge sen mannen gav ut nåt senast.
Ger tveklöst min första röst på honom.
Sen fanns det inga fler... att välja på. Så det var bara att klämma till med de två minst sämsta låtarna.
Sen var det klart!

Nu ska jag ta och kolla brödet i ugnen för det vankas frukt- och nötlimpa i afton.

När jag återkommer här så blir det en anekdot om min mirakulösa mp3-spelare. Du kan inte ana vad mystisk den är... Missa inte det! Eller missa det om du vill. Vem bryr sig? Inte jag.

Mrs I

"Just när allting börjat flyta
drar de ner dig i sin grop
innan du har hunnit vänja dig vid ljuset"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar