söndag, augusti 15, 2010

följetongens fortvarande

Jaha ja, så har det hänt igen!
Min älskade B har överträffat sig själv igen.
-Du I, jag har tänkt på en grej...
-Ja du brukar göra det ibland...
-Men du jag har tänkt på en grej, som gör att jag mår så jäkla dåligt.
-Oj, har det hänt dig något?
-Nej, men jag har så dåligt samvete över att du varje kväll ska behöva stå framför frysen ensam i mörkret, inväntandes att din vän - han den andre - ska behaga kyla ner sig innan du går till sängs. Jag vill visa min omtanke genom att förära dig med en ny mp3-spelare. Då känner jag också att jag kan ta itu med den rackaren för att se vari felet ligger.
-Men älskade B, menar du att du mått dåligt över det?
-Ja, jag tycker du ska ha en med touch screen och OLEDskärm med mera, med mera och med mera.
Nu hör jag ivern i hans röst, han ville bara få grönt ljus från mig innan han tryckte på knappen för "Beställ"

Så nu har jag Sveriges häftigaste mp3-spelare, med så många finesser så jag inte ens vet vad hälften är till för. Men förhoppningsvis kommer vi att få många år tillsammans, så jag hinner nog lära mig apparaten.
Vi kan äntligen gå till sängs samtidigt igen min älskade make och jag. Det slår alla mp3-spelare med hästlängder, kan jag lova!
Har aldrig förstått par som lägger sig vid olika tidpunkter, men det får bli ett annat inlägg. Nu ska jag springa ikapp B så han inte hinner före mig till sängen. Jag är mycket snabbare än honom på raksträckorna.

Funderar dock på vad min andra spelare tycker om att bli utbytt mot en ny, yngre, lättare upplaga...

Godnatt alla nattugglor
önskar ruggugglan I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar